رئیس کمیته پیشکسوتان باشگاه استقلال به‌صراحت اعلام می‌کند کادر فنی استقلال نیاز به تغییرات دارد و باید در کنار نکونام دستیاران قوی قرار بگیرند.

علی جباری در گفت‌وگو قدس: نکونام دستیارانش را تغییر دهد

به گزارش قدس آنلاین، اظهارات جباری از آن نقطه حائز اهمیت است که به تازگی نیز زمزمه تغییرات در کادرفنی استقلال به گوش رسیده اما درعمل هیچ اتفاق مثبتی رخ نداده است. علی جباری با اشاره به ضعف‌هایی که استقلال در این راستا دارد، گفت: « ابتدای فصل با مدیران باشگاه استقلال جلسه داشتم و در آن نشست اعلام کردم نکونام قطعاً باید به عنوان سرمربی به کارش ادامه دهد. دلیل من هم این بود که نکونام با استقلال خوب کار کرده بود. نتایجی که نکونام فصل قبل گرفت با اینکه به جام ختم نشد اما قابل دفاع است.

نکونام در لیگ برتر در دقایق پایانی آن هم روی گل کاملاً آفساید پرسپولیس از قهرمانی باز ماند و از نظر بسیاری از هواداران این باشگاه قهرمانی حق واقعی استقلال بود. به اعتقاد من نکونام باید به کارش ادامه می‌داد که مدیران باشگاه استقلال نیز همین تصمیم را اتخاذ کرده و حکم به تداوم حضور نکونام دادند. اما همان روزهای آغازین نقل و انتقالات من تأکید کردم ماندن نکونام به معنی این نیست که او دستیارانش را نسبت به فصل قبل تغییر ندهد. نکونام قطعاً باید تغییراتی انجام بدهد و استقلال با هیبت یک تیم مدعی وارد لیگ شود. از همین کادر فنی هم باید شروع شود اما تا الان اتفاق مثبتی رخ نداده است».

جباری تأکید کرد: « باز هم می‌گویم که کادر فنی استقلال باید تقویت شود و این موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار است. من با کسی تعارف ندارم و صحبتم را رک در رسانه‌ها می‌گویم. اگر قرار است با توپ پر در مسابقات آسیایی حاضر شویم و در جبهه‌های گوناگون تلاش کنیم و بجنگیم لازم است دستیاران قوی و کاربلد در کنار سرمربی استقلال قرار بگیرند تا او را به خوبی در کوران سخت مسابقات کمک کنند. استقلال نباید با یک تیم دست و پا بسته و ضعیف در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حضور یابد. ما فصل بسیار حساسی در پیش داریم و تیم باید به بهترین شکل ممکن تقویت شده و وارد مسابقات شود. ما فصل بعد علاوه بر لیگ برتر و جام حذفی باید در لیگ نخبگان آسیا هم حضور پیدا کنیم که مسابقات بسیار مهمی است و باید شأن این تیم حفظ شود».

جباری تأکید دارد اتفاقات حاشیه‌ای فصل پیش نیز نباید دوباره در استقلال تکرار شود: « من ابتدای فصل پیش جلسه‌ای با مدیرقبلی استقلال داشتم و بدون تعارف به او گفتم باید از حواشی و فضای مجازی دوری کنند اما گوش نکردند و نتیجه‌اش هم شد همان ناکامی. استقلال یک تیم خاص است که باید محیطش آرام باشد تا نتیجه بگیرد. هرچه حواشی بیشتر باشد درصد موفقیت هم کاهش خواهد یافت. البته جوانی برخی تصمیم‌گیران در باشگاه استقلال نیز سبب می‌شد ناخواسته درگیر فضای مجازی شوند و حاشیه‌هایی به ضرر تیم خود ایجاد کنند. درگیر شدن با فضای مجازی سبب می‌شود حقایق وارونه جلوه داده شود و استقلال برای رسیدن به موفقیت باید عمیقاً از این فضا دوری کند و مدیران این باشگاه نباید اجازه دهند کادر فنی و بازیکنان در این فضا فعالیت کنند. به هرحال‌امیدوارم این مشکلات از بین برود».

جباری درنهایت به این موضوع اشاره کرد که باید در فصل جدید از سیستم کمک داور ویدئویی استفاده شود: « باید حتماً از سیستم کمک داور ویدئویی استفاده شود. ‌امیدواریم این دستور به طور جدی انجام شود چون استفاده از کمک داور ویدئویی سبب رشد فوتبال می‌شود و جلو بسیاری از مشکلات گرفته خواهد شد».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.